Thursday, July 27, 2006

Arequipa (Peru)


27-07
-------
In tegenstelling tot Lima blijkt Arequipa (Peru) wel een gedroomde vakantiebestemming te zijn. Gelegen op 2300m en met uitzicht op een (momenteel niet-actieve) vulkaan die Misty heet, heeft de stad alles om op mijn gemak van het zonnetje te genieten (300 dagen per jaar zon, olé).
De gebouwen zijn opgetrokken uit een witte lavasteen die typisch in deze streek wordt gebruikt, en dat geeft de stad een typisch uiterlijk dat niet verwonderlijk Spaans aandoet.



In Arequipa heb ik mijn plekje gevonden in de Monatesrio Santa Catalina. Eigenlijk een stad in een stad, was het klooster oorspronkelijk een onderkomen voor rijke nonnen uit Spaanse families. De traditie stelt dat er enkel vrouwelijke gidsen mogen werken, maar ik pas mij graag aan aan de culturele eigenheden van een land. Vroeg 's morgens is het er koel en zonder toeristen. Ideaal om ff de drukte van de stad buiten te ontvluchten. Het klooster is opgebtrokken uit dezelfde vulkanische steen als in de stad, en daarbovenop zijn de muren in blauw, wit en een klei-achtig rood opgetrokken, wat achter elke hoek een nieuwe verrassing van kleuren geeft. Prachtig de verdad.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home